חברת אד-הוק מתמחה בשיקום בניינים מגורים, מבנים פרטיים, ושיקום מבני תעשייה. את עבודת השיקום החברה מבצעת על ידי שיטות עבודה מתקדמות, צוות וציוד מקצועי המאפשר הגעה לרמת גימור גבוהה, שימוש בפיגומים קבועים, פיגומים חשמליים תלויים ובמידת הצורך באמצעות גולשי סנפלינג מקצועיים. כמו כן, החברה מבצעת שיקום חזיתות לבניינים לפני מסירה, שיקום בניינים ומבנים ישנים הדורשים שיפוץ וטיפול בליקויים בטיחותיים, ועבודות שיקום לחלקים ספציפיים בבניין הדורשים שיקום ממוקד ואף שיפוץ פנימי למבנה כגון שיפוץ לובי, שיפוץ חדר מדרגות ושיקום אזורים נוספים על פי דרישה.

שיקום מבנים היא עבודה המשלבת שלושה מרכיבים חיוניים – בטיחות המבנה, איטום לחדירת מים ולחות ושמירה על מראה אסתטי של חוץ ופנים המבנה. אלה למעשה שלושת הגורמים עליהם אנו שמים דגש במהלך עבודות השיקום. השירות ניתן למבנים הנמצאים בסיכון בשל הזנחה, או לבניינים הזקוקים לשיקום המעטפת החיצונית בשל פגמים שונים כגון אריחים שבורים, אבנים מתפוררות, ברזלים חשופים ועוד.

מה זה שיקום מבנים?

שיקום מבנים זהו תהליך מקובל בענף הבנייה אשר במהלכו משחזרים בניינים ישנים ומוזנחים, תוך שמירה על המראה המקורי והמאפיינים הייחודיים של המבנה עד כמה שניתן. התהליך כולל תשומת לב רבה לפרטים, שימוש בחומרי הגלם המקוריים או דומים למקוריים והיכרות עם טכניקות בניה מהעבר ומההווה. כדי להפוך את השיקום לבטיחותי ככל האפשר, החברה שמבצעת את השיקום משתפת פעולה עם אנשי מקצוע מומחים שמכירים את המאפיינים של המבנה ובונים תכנית עבודה קפדנית, תוך שמוודאים שהעבודה מתבצעת על הצד הטוב ביותר ובאופן הכי בטיחותי. לאורך השיקום מחזקים את יסודות המבנה, מטפלים בתשתיות ומתקנים את כל מה שדורש תיקון מבחוץ ומבפנים.

שיקום מבנים ישנים

שיקום מבנים ישנים זהו תהליך מקובל שמבוצע בערים רבות. לרוב הממשלה או הרשות המקומית הן בעלות האינטרס ואלו שמקדמות תהליכי שיקום מבנים ישנים, במטרה לשמר את התרבות ההיסטורית והמורשת המקומית. ובמקרים מסוימים אלו דיירי הבניין שמחליטים לשקם אותו ולהעלות או לשמר את ערכו. כדי לעודד קבלנים ואדריכלים לקחת על עצמם כאלו פרויקטים, שלא תמיד רואים ערך מסחרי, ישנן הקלות מס, הטבות כאלו ואחרות ואפשרויות מימון מסוגים שונים.

לרוב הבניינים שעוברים תהליך שיקום יהיו בני 50 שנים ויותר, והסיבה לשיקום היא הזנחה, טיפול בליקויים מבניים ובטיחותיים, פגיעה באיטום ועוד. מכיוון שמדובר בבניינים מאוד ישנים שלא תמיד עומדים בתקני הבניה החדשים, התהליך עצמו מאוד מאתגר, כאשר המטרה היא למנוע התדרדרות פיזית של המבנה, תוך הסרת ההשפעות הטבעיות של הגיל והחשיפה לפגעי מזג אוויר.

במקרים מסוימים שנדרש לשמר את המבנה גם לא עובדים עם חומרים חדשים אלא עם חומרי הגלם המקוריים ונעשה מאמץ רב שהבניין יחזיק לזמן רב יותר מהמתוכנן, על ידי שילוב אמצעי הגנה שישמרו על הבניין מאסונות טבע כמו רעידות אדמה, שיטפונות או שריפות. אמצעים אלו משולבים בדרכים לא פולשניות על מנת שהמראה הבסיסי של המבנה נשמר.

חיזוק יסודות בניין

כל בניין נשען על היסודות שלו, היסודות הם הבסיס האיתן וכאשר הם חזקים הבניין יהיה מסוגל לעמוד כמעט בכל דבר. עם זאת שינויים בקרקע שמתחתיהם או עומס המשקל שמעליהם, יכולים ליצור שינוי משמעותי והבניין לא יצליח להתמודד בצורה טובה עם תזוזות, כמו למשל במקרה של רעידות אדמה, מה שעלול בהמשך גם לפגוע בשלמות של המבנה כולו.

החדשות הטובות הן שניתן לחזק את היסודות של רוב המבנים הקיימים. חיזוק יסודות הבניין הוא תמיד דבר טוב, במיוחד כאשר מדובר בבניינים ישנים שלא עומדים בתקני הבניה הקיימים כיום. ישנן שיטות שונות לחזק את יסודות המבנה וכדי לבחור את השיטה הטובה ביותר לבניין שלכם, חשוב לעבוד עם אנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום.

היתרונות שלנו

מקצועיות

כל הידוק/חיזוק אבן מתבצע בכמה שלבים, החל משלב הקידוח באבן ועד כיסוי הקידוח לאחר ההידוק. לאחר העבודה של אד הוק אין מגע יד אדם עם האבן לאורך שנים ארוכות

בטיחות ואיכות

חברת אד הוק מקפידה ואף מחמירה לעבוד בצורה הבטיחותית ביותר וגם האיכותית ביותר ואנו מספקים אחריות מלאה על עבודות השיקום.

תקנים מחמירים

אד הוק עובדת על פי תקנים מחמירים של יועצי אבן ומהנדסי אבן ועובדים ע"פ מפרטים ברורים ותקניים. אנו מבצעים שימוש בחומרים איכותיים, כאשר חלקם אקולוגיים וידידותיים לסביבה.

סימנים לכך שיסודות הבניין זקוקים למקצה שיפורים

יסודות המבנה לא פעם עומדים בהמון אתגרים שנובעים משינויים כאלו ואחרים שהתרחשו בסביבת המבנה, בין אם אלו שינויים מבניים כמו תוספות של קירות חדשים, מרפסות וחדרים שמפעילים יותר עומס ובין אם אלו שינויים סביבתיים. אלו הסימנים לכך שהיסודות שלכם זקוקים לחיזוק:

  • סדקים – סדקים ביסודות זהו אולי הסימן השכיח ביותר כאשר הסדקים הגלויים לעין מושפעים מאלו הנסתרים, מה שאומר שהבעיה כנראה נרחבת יותר ממה שגלוי. אם הקירות החיצוניים כבר מתפוררים או שיש במקלט או במרתף סימנים של שברים, עליכם להתחיל לחשוש ולהזמין את אנשי המקצוע המתאימים.
  • עיוותים בקירות ובתקרות – הקירות בבית עשויים לספק לכם תובנות לגבי מה שמתרחש מתחת, ביסודות. אם ישנם עיוותים, כמו למשל תזוזה של קירות או הופעת סדקים, זו תופעה שיכולה להצביע על שינויים במבנה ויסודות לא חזקים. אם החיבורים בין הקירות והתקרות כבר סדוקים ולא חופפים, זו סיבה ליצור קשר עם מומחים.
  • נזקי מים – פעמים רבות הפגיעה ביסודות מתרחשת כתוצאה מנזקי מים. אם המים אינם מתנקזים היטב, הדבר עשוי לפגוע ביסודות המבנה. יסודות בטון שספגו לאורך שנים כמויות גדולות של מים ולחות, בסופו של דבר יפגעו ואף יתחילו להתפורר.
  • נזקים מבניים – עוד סימנים שיש לקחת בחשבון אלו הם דלתות וחלונות שזזו וכבר אינם ישרים, מדרגות משופעות, רצפות שלא מפולסות וכדומה. לכן אם הדלתות כבר אינן נסגרות היטב, ונדמה שלרצפה יש שיפוע משמעותי, כדאי שתבדקו את יסודות הבניין שלכם.

סימנים כאלו ואחרים מצביעים על כך שהגיע הזמן לשקול שיקום של המבנה על ידי אנשי מקצוע מומחים בתחום, כאשר שיטת הפעולה תהיה תלויה במצבו של המבנה שלכם ובהיקף הנזק שנגרם לו.

 

תהליך שיקום המבנה

יש להבדיל בין שיקום, שימור ושחזור, אלו שלוש פעולות שונות שנבדלות זו מזו, למרות שהמטרה של שלושתן זהה. שיקום המבנה זהו תהליך שעוזר לשנות את המבנה וליישר קו עם תקני בניה חדשים באמצעות חומרי בניין עדכניים, כך שיוכל להמשיך להיות שימושי ולעמוד בכל דרישות הבנייה המודרניות, והכל תוך ניסיון לשמר את המראה המקורי שלו. שימור הבניין זהו תהליך אשר שומר על הבניין בצורתו המקורית ולשם כך נעשה שימוש בחומרי בניה מקוריים בלבד. השחזור כולל תיקון מבנים שקרסו או נפגעו וכולל שימוש בחומרי בנייה מודרניים, כל עוד הם דומים בתכונותיהם לחומרים המקוריים ששימוש לבניית המבנה.

תהליך שיקום המבנה משתנה ממבנה למבנה בהתאם למידת הנזק היקף העבודה הנדרש. התהליך צריך להתבצע על ידי חברה בעלת ניסיון בתחום ובהתאם לכל הדרישות, התקנים, החוקים והסטנדרטים הקיימים.

שיקום מבנים בגובה

מכיוון שרוב המבנים בנויים לגובה, כאשר משקמים מבנה עבודות בגובה הן חלק בלתי נפרד מהתהליך. לכן חשוב לבחור בחברת בנייה בעלת ניסיון ומומחיות בתחום הבניה והשיקום בגובה. ברחבי הארץ יש המון מבנים ישנים שזקוקים לשיקום, בין אם בגלל בלאי שנוצר עם הזמן, בין אם בגלל שהם נחשבים למסוכנים לציבור ובין אם בגלל המראה המוזנח שלהם.

שיקום מבנים בגובה כולל מגוון רחב של עבודות כמו למשל טיפול בתשתיות מים וגז, חיפוי חיצוני של המבנה, חידוש האיטום והבידוד, שיקום וחיזוק הבטון ועוד. בעזרת עבודות שיקום בגובה ניתן להפוך את המבנה הישן לראוי למגורים או למסחר שוב, ולהפוך אותו למתאים עבור כל מטרה אחרת.

כדי לבצע שיקום מבנים בגובה צריך לבחור בחברה מקצועית ובעלת ניסיון בתחום. על החרה להחזיק בציוד מתקדם וייעודי ועובדים בעלי הכשרה מתאימה, שיודעים כיצד לעבוד בגובה בצורה יעילה ועם כל הכלים המתאימים, ושיש להם את כל האישורים הנדרשים כדי לעשות כן.

כיצד עובד תהליך השיקום בגובה?

עבודות שיקום בגובה מתבצעות על ידי צוות מנוסה וציוד מקצועי, לאחר תכנון מפורט של בלי מקצוע מומחים ובכפוף לתכנית עבודה מסודרת. באמצעות שיקום בגובה ניתן לטפל בחלקו החיצוני של המבנה בדרכים שונות ומגוונות החל בחיפוי המעטפת החיצונית, דרך שיקום הבטון והעמודים, חיזוק היסודות והקונסטרוקציות של המבנה ועד שיקום של התקרות, הגג והאיטום.

באמצעות עבודות השיקום ניתן להעלות את ערך המבנה, ליישר קו עם תקני בניה חדשים ולהפוך אותו לבטיחותי יותר. כדי שזה יקרה קיימת חשיבות רבה לבחירת החברה הנכונה. עליכם לבחור בחברה שמתמחה בעבודות בגובה כך שתהיו בטוחים שהעבודה תתבצע על הצד הטוב ביותר. כמו כן על החברה להקפיד לעבוד על פי דרישות החוק, תוך ביצוע העבודה בצורה מקצועית ויסודית ביותר ללא פשרות, בעזרתו של הציוד החדיש והמתקדם ביותר שיש.

אנו בחברה אד הוק בעלי ניסיון רב ונשמח לספק לכם מעטפת שלמה של שירותי שיקום מבנים ברמה הגבוהה ביותר.

מה אנו מציעים במסגרת השירות?

שיקום ושיפוץ בניינים

בניינים ישנים דורשים טיפול. הטיח והצבע מתקלפים, יש סדקים או ברזל חשוף, חדירות מים ובעיות רטיבות שונות, נפילות אבנים – במקרים כאלו ואחרים, טיפול נקודתי לא יעזור וצריך לשפץ את הבניין. חברתנו מלווה את הדיירים בכל התהליך, משלב השיפוץ – בהקפדה על טיפול בליקויים, דרך יצירת סביבת עבודה בטיחותית ועד לגימור הסופי והאיכותי לשביעות רצון הלקוח.

שיקום בטון

כחלק משירותי שיקום מבנים, אנו מבצעים חיזוק בטון סדוק ו\או לא יציב שיכול לגרום לסכנה לעוברי האורח או פתח לחדירת מים. השיקום נעשה במספר שלבים ובשימוש של חומרים מהטובים בעולם, במקרים בהם מצב הבטון חמור אנו עובדים בליווי מהנדס מקצועי.

שיקום אבן אפורה

שיקום אבן אפורה דורשת התמחות ספציפית, ולכן צוות החברה מיומן לביצוע שיקום לאבן זו. בתום ביצוע פעולת השיקום ניתן להגיע לרמת ביצוע גבוהה הזהה למצבה הראשוני. את השיקום החברה מבצעת על ידי שיוף, התזת חול/מים, ואף שימוש בחומצה במקרים קיצוניים.

שיקום אבן מתפוררת (ביר-זת)

לא כל אבן מתאימה לאקלים הישראלי, יש מספר דוגמאות של אבנים מתפוררות בחזיתות בניין, האבן בשלבי הבניה נראית תקינה לחלוטין, אך בחלוף השנים בעקבות תנאי האבן ותנאי מזג האוויר האבן מתפוררת ומתקלפת וכתוצאה מכך מהווה נזק בטיחותי לתושבי הבניין ועוברי האורח. את שיקום האבן החברה מבצעת באמצעות אנשי צוות מומחים ושימוש בחומרים הטובים ביותר המונעים התפוררות של האבנים.

שיקום מבני תעשייה

שיקום מבנים תעשייתיים דורשים התייחסות שונה. סביבת העבודה מורכבת וסוגי העבודות שונים וזאת בשל החומרים המאסיביים מהם עשויה מעטפת המבנה. חברתנו מבצעת שיקום למבנים תעשייתיים על ידי כלים וחומרים מתקדמים, כדי להגיע לרמת גימור גבוהה. כחלק מעבודות השיקום אנו מבצעים שימוש במכונות שטיפה כבדות לצורך הורדת פיח ולכלוך שהצטברו במרוץ השנים, מבצעים שיקום בטון וטיח, שיקום חזיתות בפן האסתטי, איטום מבנה תעשייה ועוד.

למה כדאי לבצע דרכנו שיקום מבנים?

  • אנו משתמשים בחומרים איכותיים, כאשר חלקם אקולוגיים וידידותיים לסביבה.
  • שימוש בציוד מקצועי המתקדם בתחום בעל תו תקן ישראלי.
  • צוות מקצועי בעל הסמכה לעבודה בגובה ולגלישת סנפלינג ושימוש בבמות הרמה.
  • התמחות של שנים בשיקום כל סוגי המבנים – חדשים וישנים, גם המוזנחים ביותר.
  • צוות רחב של בעלי מקצוע עם ניסיון של שנים רבות בשיקום מבנים.
  • אחריות מלאה על עבודות השיקום.
  • ביטוח מלא – לכל יושבי הבניין ולעובדי החברה.

מחפשים שירותי שיקום מבנים? צוות אד-הוק כאן בשבילכם! לייעוץ עם המומחים התקשרו אלינו עוד היום 052-4800209!